tirsdag den 9. april 2013

De forskellige reklametyper


Modtagerorienteret reklamer:
Old spice reklame.
Man kan tydeligt se at reklamen er modtagerorienteret, da den sigter efter den mandelige del af befolkningen.
Reklamen sigter efter at øge den mandelige maskulinitet. Reklamens budskab er at man skal tro på sig selv men samtidig skal man tro på sin lugt. Belive in your smell/self.





Markedsorienteret reklamer:
Pepsi reklame.
Man kan tydeligt se at reklamens afsender stræber efter at markedsføre sig selv positivt ifht. det andet produkt. Det er tydeligt at produktet budska b er  ”Køb mig. Jeg er bedre end de andre”
Sugerøret vil gerne ned i Pepsien men den ”spreder sig” afvigende fra den røde dåse (som tydeligvis er en Coca Cola)





Produktorienteret reklamer:
Sunset boulevard reklame
Man kan se at produktet giver stærke argumenter for at købe den, da den ser så appetitvækkende ud.
Produktet er i centrum og vi bliver oplyst om produktets fordele (at produktet er økologisk og lækkert)



Afsenderorienteret reklamer:
Man kan se at reklamen stræber efter at udvide kendskaben om deres brand, da der ikke er et produkt i centrum.



















6 kommentarer:

  1. *Hits blunt*

    Why does feet smell, but noses run?

    SvarSlet
    Svar
    1. Why is i called a building , if its already build?

      Slet
    2. threesome and foursome, i guess i know why they call you handsome

      Slet