Afsender: Diesel
Modtager: Unge mennesker både piger og drenge
Reklamegenre: Denne reklame er en forbrugsreklame, eftersom den har til formål at sælge en konkret vare.
Reklametype: Det er en produktorienteret reklame, eftersom afsenderen stræber efter at få forbrugerne til at købe produktet. Det ses på billedet, at de to personer er iført noget traditionelt, kedeligt tøj. Hertil står der i nederste venstre hjørne "get connected", hvilket skaber en association om, at hvis man køber diesel tøj, vil der opstå en kemi mellem parterne i et forhold. Den overordnede formål er altså at påvirke forbrugerne til at købe tøj af mærket Diesel
Indhold: På billedet ses et ungt par, der ligger i en seng optaget af deres mobiltelefoner. I øverste højre hjørne af billedet ses Diesels logo, mens der i nederste venstre hjørne er en "catchy" sætning, der lyder: "get connected"
Emne: Denne reklame ønsker at påvirke forbrugere til at købe tøj af mærket Diesel.
Komposition: De to personer er placeret i forgrunden. Sengen er i mellemgrunden, mens der i baggrunden er et mønstret tapet.
Synsvinkel: Der er anvendt fugleperspektiv i reklamen.
Lys og skygge: Der er anvendt belysningslys.
Nonverbale tegn: På billedet ses to personer, der ligger i sengen og er i færd med at tjekke deres mobiler ud. Det ses derved, at de to personer tager en vis afstand til hinanden.
Argumentation i billedet: Appelformen etos bruges i billedet, idet der spilles på følelserne. De to personer på billedet ses til at være indelukkede og triste ud og samtidig virker det ikke til, at de føler sig fysisk tiltrukket til hinanden. Hertil påstår Diesel, at man vil få kemien tilbage, hvis man går i diesel tøj.
Modtager: Unge mennesker både piger og drenge
Reklamegenre: Denne reklame er en forbrugsreklame, eftersom den har til formål at sælge en konkret vare.
Reklametype: Det er en produktorienteret reklame, eftersom afsenderen stræber efter at få forbrugerne til at købe produktet. Det ses på billedet, at de to personer er iført noget traditionelt, kedeligt tøj. Hertil står der i nederste venstre hjørne "get connected", hvilket skaber en association om, at hvis man køber diesel tøj, vil der opstå en kemi mellem parterne i et forhold. Den overordnede formål er altså at påvirke forbrugerne til at købe tøj af mærket Diesel
Indhold: På billedet ses et ungt par, der ligger i en seng optaget af deres mobiltelefoner. I øverste højre hjørne af billedet ses Diesels logo, mens der i nederste venstre hjørne er en "catchy" sætning, der lyder: "get connected"
Emne: Denne reklame ønsker at påvirke forbrugere til at købe tøj af mærket Diesel.
Komposition: De to personer er placeret i forgrunden. Sengen er i mellemgrunden, mens der i baggrunden er et mønstret tapet.
Synsvinkel: Der er anvendt fugleperspektiv i reklamen.
Lys og skygge: Der er anvendt belysningslys.
Nonverbale tegn: På billedet ses to personer, der ligger i sengen og er i færd med at tjekke deres mobiler ud. Det ses derved, at de to personer tager en vis afstand til hinanden.
Argumentation i billedet: Appelformen etos bruges i billedet, idet der spilles på følelserne. De to personer på billedet ses til at være indelukkede og triste ud og samtidig virker det ikke til, at de føler sig fysisk tiltrukket til hinanden. Hertil påstår Diesel, at man vil få kemien tilbage, hvis man går i diesel tøj.
HVAD?
Afsenderen er Braun. Reklamen er fundet på
internettet.
Reklamen er rettet imod mænd med skæg. Reklamen er en
forbrugsreklame.
Man har Brauns logo oppe i toppen af reklamen. Manden
der barberer sig er centreret midt i billedet mens han holder barbermaskinen.
Der er tekst i bunden af reklamen.
HVORDAN?
Manden er i mellemgrunden mens barbermaskinen er i
forgrunden.
Idet han holder barbermaskinen og hovedet en smule
diagonalt, skaber det dynamik og bevægelse i reklamen.
Man kan se at der er normalperspektiv, da man har
øjenkontakt med manden der barberer sig.
Der er kunstig lys i reklamen, man kan se at
barbermaskinen er highlightet mere end selve manden der barberer sig (det
skaber mere fokus på produktet)
Der er brugt kontrastfarver som igen skaber dynamik
og bevægelse i reklamen. Med en helt sort baggrund og oplyst forgrund.
Mandens øjne og gestik kan tolkes som et nonverbalt
tegn der peger i retning af det mere sexede og udfordrende.
Der anvendes en tekst som skal symbolisere mandens
skæg. Teksten beskriver mandens forløb over weekenden og hvad han har lavet. Dette
passer godt i overensstemmelse med reklamens budskab som står nederst; om
hvordan man springer over at barbere sig i weekenden derefter at få irriteret hud
om mandagen. Reklamen anvender argumentationsformen logos, da den beskriver
barbermaskinens tekniske funktioner.
Teksten i bunden er balanceret, da der både er
sætninger med forvægt og bagvægt. Logos bliver anvendt i tekststykket i bunden
da vi bliver informeret om hvad barbermaskinens specifikationer er. Der er to vigtige linjer som skaber et
blikfang når man går forbi reklamen ”Braun series 3” og ”Goodbye Weekend Hello
smooth skin”. Disse to linjer informerer os både om hvilket produkt der er tale
om men samtidig også om dens funktion da der står ”Hello smoot skin”.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar