fredag den 12. april 2013

Analyse af Asics reklame


Analyse af sports reklame











Afsender:
Afsenderen er Asics
Medie:
Reklamen optræder i blade og ved standere.
Modtager:
Voksne- og unge mennesker
Reklamegenre
Forbrugsreklame da reklamen prøver at sælge et produkt oplyse om brandet.
Reklametype:
Vi har tre elementer:
Modtagerorienteret - behovet for at købe skoene (køb dem og få mindre stress)
Afsenderorienteret - reklamere for firmaets brand
Produktorienteret - ikke tydelig produktorienteret men produktet er til stede

Indhold:
Vi har en mand centret, produktorienteret, tekst, logo, manden er ude for at løbe.
Emne:
Der bliver reklameret for Asics sko
Komposition
Den vide tekst er i forgrunden.
Manden, som løber med teksten bag sig, er i mellemgrunden.
Der er dynamik i billedet da teksten er i bevægelse.
Manden ryg, arme og ben er diagonal, dette giver en dynamisk effekt.
Mandens hånd og ansigt er placeret i det gyldne snit.
Man ser billedet i næsten halvtotal.
Synsvinkel
Synsvinkel er et sted mellem normal og fugle perspektiv. Da man kan se toppen af hans skulder mens man samtidig kan se hans ansigt.
Lys og skygge
Der er kunstig lys , omkring hele manden. Han er oplyst i forhold til hans omgivelser.
Nonverbale tegn
Man kan se at manden er i løb ellers røber billedet ikke meget.
Symboler og Tegn
Alt teksten er et symbol på alle de dårlige ting manden har i sig som han er i gang med at løbe væk.   
Skoene er et redskab som manden bruger til at kanalisere de dårlige følelser ud af kroppen med.

Tekstanalyse
Komposition
Logoet har sin egen skrifttype. ”Sound mind. Sound body”  har sin egen skrifttype. Alt teksten om kommer ud af manden er også sin egen individuelle skrifttype.

Argumentation
Selve påstanden er at man kan løbe sig fra sine problemer.
Pathos der bliver spillet på følelser, idet der bliver reklameret for en måde at slippe af med sit stress på.

SOUND MIND SOUND BODY
Sund sind sund krop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar